Kun TET-jakson alkamiseen oli enää muutama viikko, ja en vieläkään ollut keksinyt sopivaa paikkaa, aloin jo hieman hätääntyä. Mutta sitten mieleeni juolahti, että musiikkiopistoltahan voisi kysyä. Paikka oli tuttu jo ennestään, koska minulla on kuoro ja pianotunnit täällä. Olin myös kiinnostunut, minkälaista musiikkiopistolla työskentely oikein olisi. Niinpä pyysin paikkaa ja sain sen.

IMG_3901-001.jpg

Kyllä tänne tuleminen ensin jännitti hieman, kun ei oikein tiennyt, mitä odottaa. Lähdin aika avoimin mielin, eli minulla ei ollut varsinaisia odotuksia esimerkiksi työtehtävien suhteen. Mutta heti alusta lähtien kaikki ovat olleet tosi mukavia, joustavia ja rentoja, ja minulla on ollut oikein kivaa. Ilmapiiri on hyvä ja iloinen, lounastauoillakin on ollut helppoa mennä viereiseen kahvioon syömään.

Työtehtävät ovat olleet hyviä. Olen päässyt tekemään esimerkiksi musiikkiopiston pinssejä, kopioimaan ja tulostamaan nuotteja sekä kirjoittamaan pari listaa. Myös opetuksenapuvälineiden askartelu on ollut hauskaa, vaikken olekaan mikään sen suurempi askarteluihminen. Olen kasannut musiikkiopiston leikekirjaa ja pyörinyt musiikkikirjastossa nyppien lainakortteja pois kirjoista.  Tehtävät oppii nopeasti ja ne alkavat sujua hyvin, kun niitä hetken tekee. Mikään ei ole ollut liian vaikeaa, muttei myöskään tylsää tai ikävää. Minusta on ollut myös tosi mukavaa se, että jos muuta tekemistä ei ole, pääsee treenaamaan pianonsoittoa tai vaikka laulutunnille. Töitä ei ole liikaa, muttei myöskään liian vähän.

IMG_3907.jpg

Odotan myös innolla huomista muskariin menemistä, koska sekin on taas aivan uutta ja uskon, että se tulee olemaan hyvinkin kivaa. Minusta musiikkiopistolle tuleminen oli loistava valinta. Kaikki ovat olleet hyvin ystävällisiä ja mukavia ja työtehtävät ovat olleet mieleisiä. Olen siis oikein iloinen, että pääsin tänne TET-harjoitteluun, koska ei tämän parempaa paikkaa olisi ehkä löytynytkään.

IMG_3922.jpg

Heta Kanervo